Konfilkthåndtering
Kurs
Konflikthåndteringskurs
“Det er ikke konflikter i seg selv, men vår manglende evne til å håndtere
den som skaper de fleste problemene”
Mange ansatte innen service yrker kommer daglig bort i situasjoner med andre
mennesker som kan oppfattes truende og lite hyggelig. Her har du mulighet for å lære å mestre konflikter, lese kroppsspråk og
kommunisere på en ny måte. Det blir gjennomgått ulike teknikker for å løse dagligdagse konfliktsituasjoner med vanskelige personer, uten bruk av trusler eller fysisk makt. Du blir også kjent med de lover og regler som både gir adgang til, og begrenser bruken av fysisk makt.
- Kurset inneholder følgende emner:
- Vold og trusler
- Faresignaler
- Tegn på løgn
- Lytteteknikker
- Narkotika og rusmidler
- Jus
- Takling av konflikter
- Kundebehandling
- Les kroppsspråk
- Konfliktskapere
Kurslengde: 4 timer
Gruppebestillinger på max 15 deltagere
Pris for kurs etter avtale
Målgruppe: Ansatte innen hotell- og restaurantnæringen, skranke, resepsjons- og vaktfunksjoner innen privat og offentlig virksomhet. Buss- og drosjenæring…. kort sagt alle som til daglig er i kontakt med kunder/gjester i en eller annen form.
Kursinstruktører: Roger Mogstad, Noralv Sigbjørn Kjenstad og Odd Erik Forbregd